woensdag 7 september 2016

Kleine Cappucinno Hazelnoot Brownies uit de Kitchencourtlane Bakery



Prep: 15 minuten. 25 minuten bakken plus afkoelen.
Voor 16 stukjes

Deze heerlijke cappuccino brownies zijn lekker bij de koffie en de thee. Met wat ijs en fruit erbij is het een heerlijk dessert.

Nodig: Een vierkant bakblik van 20x20 cm. Ik gebruik altijd mijn Ikea bakblik.

* Baukje bakspray
* 1 eetlepel instant koffie
* 2 theelepels kokend water
* 175 gr hazelnoot chocolade (AH)
* 58 gr zachte boter
* 100 gr witte basterd suiker
* 2 eieren (L)
* 70 gr patent bloem
* 1/4 theelepel Kaneel

* Zet je oven op 180C. (Ken je oven) 170C is mijn
   beste temperatuur. Het kan nog wel eens
   per oven verschillen. Spray of beboter je vorm.

* In een kommetje mengen we de koffie met het 
   water. Laten oplossen. Zet weg. In de magnetron
   smelten we de chocolade, even goed roeren.
   In een kom mengen we de suiker en de boter en
   mixen totdat het crémig is. Mix de eieren erdoor
   met de koffie en de chocolade.

* Doe de kaneel bij de bloem en voeg dit bij de
   chocolade mix totdat alles goed is gecombineerd.

* Doe het beslag in je bakvorm en bak de brownie
   in ongeveer 25-30 minuten gaar, of totdat een saté
   prikker er schoon uitkomt. Laat hem helemaal
   afkoelen op je cakerooster en snijdt hem dan in 16
   vierkantjes.

                          "Bak Ze!"

Vergeet niet Conny Bakes op Facebook te "Liken". !


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Cactus Gratis patroontje van Spin a Yarn Crochet (Camilla Cactus) Ik heb een haaknaald gebruikt van Clover 3,5 mm Voor Acryl heb ik Stylecra...