dinsdag 30 juli 2019

Citroen Cake met een laagje

Dit is een foto van een sinaasappelcake. Ik ben mijn citroencake foto kwijt. Gelukkig heb ik wel het recept voor je!

Nodig: Een cakeblik, ingesprayed met baukje en belegd met bakpapier.

125 gr zachte boter
150 gr witte basterd suiker
1/2 theelepel vanille extract
3 grote eieren
150 gr zelfrijzend bakmeel
1/2 theelepel bakpoeder (Oetker)
mespuntje zout

de rasp van 1 ciroen
,,    ,,     ,, 1 limoen
2 eetlepels blauwmaanzaad (als je het kunt vinden)
150 gr poedersuiker

1. Verwarm je oven voor op 180C. (ken je oven)
2. Créme de boetr en de suiker samen. Doe de vanille erbij. Doe 2 eieren erbij en mix goed om. Doe het laatste ei erbij en mix goed om. Doe het bakmeel, bakpoeder, en een mespuntje zout erbij.
3. Doe de rasp van de citroen en de limoen erbij. Doe de poppyseeds (blauwmaanzaad erbij. Mix goed om totdat alles goed is gecombineerd.
4. Giet het beslag in je cakeblik en bak de cake in 35 minuten af. Check met een satéprikker of hij gaar is.
5. Laat 5-10 minuten in je cakeblik afkoelen en zet hem dan op een rooster.
6. Doe de poedersuiker in een kom en giet er 1 eetlepel sap van de citroen of de limoen bij. Laat even staan.
7. Giet de suierlaag er langzaam overheen en laat het hard worden. Herhaal dit proces totdat er een mooi citroenig laagje op de cake ligt. Versier evt.


                         "Bak Ze"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Cactus Gratis patroontje van Spin a Yarn Crochet (Camilla Cactus) Ik heb een haaknaald gebruikt van Clover 3,5 mm Voor Acryl heb ik Stylecra...