donderdag 5 september 2019

Knapperige Pindakaas koekjes uit New Brunswick



Ouderwetse koekjes ! Maar deze zijn boteriger dan ooit!

Voor ongeveer 4 dozijn: (Ze zijn zó op hoor)

100gr zachte ongezouten boter
100 gr witte basterd suiker
100 gr licht bruine basterd suiker
130 gr pindakaas (Ik gebruik Calvé met stukjes)Eigen keuze.
1 ei (L)
1/2 theelepel vanille extract
175 gr patent bloem (AH)
1/2 theelepel baking soda
1/2 theelepel bakpoeder (oetker)
Extra suiker

1. Verwarm je oven voor op 180C. Zet je bakplaten klaar, maar spray ze niet in. Misschien evt. wat bakpapier.

2. In een kom mengen we de boter en de suikers tot een créme. Doe de pindakaas, ei en vanille erbij: mix tot het glad is. Combineer de bloem, baking soda en bakpoeder; Meng dit bij de gecrémede massa. Mix goed om.

3. Om het deeg makkelijker te bewerken zet je het een uur in de koelkast. Maar ik had haast en heb dit overslagen en dat werkte ook prima.

4. Draai balletjes van 3 cm grootte. Leg ze 6-7 cm apart van elkaar op de bakplaten. Met een vork, gedipt in suiker, pletten we de balletjes tot koekjes. Bak ze 10-12 minuten totdat de onderkant van de koekjes lichtbruin zijn.

5. Mijn oven is erg heet( Pilgrim) ken je eigen oven daarom. Ik bak de eerste batch koekjes in eerst 10 minuten, 9, dan 8. Dus blijf erbij!
6. De koekjes zijn nu erg zacht maar worden hard en knapperig als je ze voorzichtig op je cakerooster laat afkoelen.

                                  Veel bakplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Cactus Gratis patroontje van Spin a Yarn Crochet (Camilla Cactus) Ik heb een haaknaald gebruikt van Clover 3,5 mm Voor Acryl heb ik Stylecra...