donderdag 16 mei 2019

Amerikaanse gekruide Wortel plaattaart met mascarpone



Bron: Mary Berry's Baking Bible

Overheerlijke traybake die vliegensvlug gebakken, gesneden en opgegeten wordt. 21 stukjes haal ik er uit, maar dat kan natuurlijk minder, en dus grotere stukjes!

Nodig: 
275 gr zelfrijzend bakmeel
350 gr witte basterd suiker
2 afgestreken theelepels bakpoeder (oetker)(Ja 2)
75 gr ongezouten gemengde gehakte nootjes 
3 theelepels afgestreken kaneel poeder
2 theelepels afgestreken gemberpoeder
300 ml zonnenbloem olie
275 gr fijngeraspte wortel ( ik gebruik 2 zakjes Julienne van de AH dat ik extra fijnsnij)
4 eieren (L)
1 theelepel vanille extract

Voor de bovenlaag:
400 gr Galbani Mascarpone
4 theelepels heldere honing
2 theelepels citroensap
Gemengde gehakte ongezouten nootjes, zoveel je wilt als strooisel
Decoratie worteltjes o.i.d.

Doen:
1. Verwarm je oven op 180C. (Ken je oven)
Spray of beboter en beleg een bakvorm van 30x23 cm.
2. Meet alle droge ingrediënten af in een grote kom. Voeg de olie, wortel, eieren ( 1 voor 1 graag) en de vanille extract.
3. Bak in de voorverwarmde oven af  in ongeveer 40 minuten of totdat de cake goed is gerezen, goudbruin van kleur, en een satéprikker er schoon uitkomt. (In het originele recept staat dat de baktijd 50-60 minuten is, maar dan is hij in mijn oven goed verbrand)Laat de cake zeker 10 minuten in de vorm afkoelen voordat je hem op je cakerooster op de kop draait en het bakpapier eraf haalt. Draai hem dan weer de goede kant op. (Gebruik 2 cakeroosters)
4. Voor de bovenlaag mixen we de mascarpone, honing, citroensap. Indien nodig doe je er ietsje extra citroensap bij om een mooie smeerbare consistentie te krijgen. Smeer zachtjes met een een spatel het mascarpone mengsel over de traybake.


                             "Bak Ze"!!!

En vergeet niet mijn facebook Pagina Conny Bakes te
"Liken". Duim omhoog!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Cactus Gratis patroontje van Spin a Yarn Crochet (Camilla Cactus) Ik heb een haaknaald gebruikt van Clover 3,5 mm Voor Acryl heb ik Stylecra...