vrijdag 26 augustus 2016

Conny's Kersen-Kokos Cake uit de Kitchencourtlane Bakery


Toen de kersen in de aanbieding waren heb ik dozen vol gekocht, ontpit en in de vriezer gegooid. Vandaag heb ik er een zak vol uitgehaald en gebruikt voor een Kersen Cake.


Het idee kwam toen ik de Great British Bake Off zag en 1 van de opdrachten : "drizzle " Cake was.
Voilá.

Nodig:
400 gr. Kersen, ontpit
200 gr. witte basterd suiker
150 gr. zachte boter
3 eieren (L)
1 theelepel vanille extract
200 gr zelfrijzend bakmeel
50 gr. gem. kokos. (Conimex)
Evt. 2 eetlepels Kirsch naar smaak
1 citroen (sap)
Poedersuiker (volg recept)

1. Verwarm je oven voor op 175 C. Zet een bakblik klaar met bakpapier en baukje spray.
2. Meng de boter en de suiker tot een créme. Doe 1 voor 1 de eieren erdoor en mix goed na elke toevoeging.
3. Doe de vanille erbij. Geen zorgen als het er raar uitziet.
4. Doe het bakmeel erbij en mix goed.
5. Doe de kokos in 200 gram van de kersen in een kom en roer goed om. Roer dit in het beslag.
6. Doe het beslag in je cakeblik en bak de cake in 60-70 minuten af. ( Ken je oven). Check met een prikker of de cake gaar is. Laat helemaal afkoelen!
7. Intussen hebben we de andere helft van de kersen in een pannetje gedaan en verwarmen ze. Doe er ongeveer 200 gr. poedersuiker doorheen en het sap van een kleine citroen. Voeg evt. Kirsch toe.
Laat afkoelen.
8. Prik gaten in de cake en druppel met een eetlepel het sap in de gaten.
9. Roze glans: Doe 200 gr poedersuiker in een kommetje en voeg ongeveer 2 eetlepels kersensap toe. Giet dit met een wiegende beweging over de cake heen. Doe er de kersen bovenop en herhaal.
10. Op een dikke plak cake kun je dan een restje kersensaus gieten.

                                    "Bak Ze"

Als u dit recept leuk vind, "like" het dan op mijn Facebook page. Ook kunt u mij "Volgen" (Follower) op deze blog!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Cactus Gratis patroontje van Spin a Yarn Crochet (Camilla Cactus) Ik heb een haaknaald gebruikt van Clover 3,5 mm Voor Acryl heb ik Stylecra...