zondag 3 maart 2019

Limoen Koekjes met Trellis vorm



Frisse smaak, lekker voor bij de thee!

Nodig:
Een satéprikker om het traliewerk in de koekjes te drukken
2 Bakplaten met bakpapier

100 gr zachte ongezouten boter
50 gr witte basterd suiker
150 gr zelfrijzen bakmeel
fijne rasp van 2 limoenen

1. Verwarm je oven voor op 180C.
2. Mix de boter met de suiker tot een créme. Voeg het zelfrijzend bakmeel en de limoenrasp toe. Vorm daar een mooi deeg van. (Met deeghaken, maar ik vind dat het beter met mijn handen gaat)
Vorm het deeg in 16 balletjes ter grootte van een walnoot. Ik verdeel het deeg door de helft in 2. Van de twee ballen maak ik er 4 enzo verder tot 16.
Leg de balletjes met wat afstand van elkaar op de bakplaten. Druk er zachtjes met een satéprikker een hekwerkje in.
3. Bak de koekjes in 10-15 minuten af, of totdat ze goud bruin worden. Blijf erbij! Het gaat snel! IK begin meestal bij 12 minuten en dan naar beneden tot 10.
4. Leg ze op je cakerooster om af te koelen en hard te worden.



                       "Bak Ze"!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Cactus Gratis patroontje van Spin a Yarn Crochet (Camilla Cactus) Ik heb een haaknaald gebruikt van Clover 3,5 mm Voor Acryl heb ik Stylecra...