donderdag 3 oktober 2019

Gekruide Peer Brood Traybake uit Linden, Michigan


Dit kan prima in een langwerpige cakevorm (broodvorm) maar ik vind dat je de peertjes best wel mag zien.
Ik gebruik dan de buitenbeentjes peertjes, een hele bak mag erin!

Nodig: 
455 gr patent bloem (bijna 1 pak)
200 gr suiker (ik doe wel iets minder)
3 theelepels kaneel poeder
1 theelepel baking soda (AH Bakafd.)
1 theelepel bakpoeder (oetker)
1 theelepel Kruidnagelpoeder
1/2 theelepel zout

3 grote eieren
1 bak buitenbeentjes peren hele bak geschild, klokhuisje verwijderd en in kleine blokjes gesneden. Je mag de peertjes ook in je foodprocessor fijnmalen maar dan mis je een beetje "Bite".
(Optioneel maar ik vind het onzin: 125ml ongezoete appelmoes
60 ml Koolzaadolie
Pecan noten (Optioneel) Gehakte stukjes
Choco choco glazuur Oetker (optioneel)

Doen:
Verwarm je oven voor op 180C. (ken je oven, die van mij (Pilgrim) mag op 175C. Zet je bakvorm klaar: Traybake of Cakevorm. Inspuiten met baukje bakspray en met wat bakpapier bekleden of bloem erin strooien en uitkloppen.

1. In een grote kom combineren we de eerste 7 ingrediënten. In een kleinere kom mixen we de eieren, peren, appelmoes (optioneel) en Koolzaadolie. Roer dit door de droge ingredienten. Oh! wat een raar droog beslag!
Geeft niks! Hoort zo.

2. Giet en druk aan je beslag in de bakvorm, leg er eventueel wat gehakte pecan nootjes over. Zet in je oven en bak de cake (bread) in 50-60 minuten af. De Traybake in 45 minuten! Laat de cake 10 minuten afkoelen voor je het op je cakerek compleet laat afkoelen. De traybake 20 minuten en dan tweemaal omdraaien, dan kun je de cake met choco glazuur bestrooien. (lees wel de verpakking) Leg een vel bakpapier onder je cakerek om geknoei met glazuur te voorkomen.


                            "Veel Bakplezier!"





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Cactus Gratis patroontje van Spin a Yarn Crochet (Camilla Cactus) Ik heb een haaknaald gebruikt van Clover 3,5 mm Voor Acryl heb ik Stylecra...