zondag 15 maart 2020

Conny's Cappuccino Cake voor Absolute Dummies



Wat zetten we op het aanrecht?

50 gr cacoa poeder (Blooker Amsterdam)
met 6 eetlepels kokend heet water




3 grote eieren (op kamertemperatuur)
50 ml volle melk
175 gr zelfrijzend bakmeel
1 bolle ronde theelepel bakpoeder (Oetker)
100 gr zachte ongezouten boter
275 basterd suiker (witte)

De vulling en de topping doen we zo, want de slagroom moet koud blijven.







Verwarm je oven voor op 180C. Spray en beleg twee bakvormen van 20cm. Ik gebruik Baukje bakspray van Oetker,  maar kan ook met boter.



Doe alle ingrediënten, ook het chocomengsel, in een grote kom en meng niet te lang door. Verdeel het beslag over de twee bakvormen en bak het geheel 25-30 minuten af.



Haal de bakvormen eruit, zet ze 10 minuten weg, haal de cakes uit de bakvormen, en laat ze 10 minuten op je cakerooster verder afkoelen.

Je ziet dat ik ze er 30 ipv 25 minuten erin hebt gelaten!
Dus heb ik het dakje er een beetje afgesneden.



Nu gaan we de vulling maken.

300ml Koude slagroom in een vetvrije beslagkom stijf kloppen en dan:
1 theelepel instant koffie (nescafé ofzo), opgelost in 2 theelepels heet water en meng dit met de slagroom door elkaar.
Een beetje cacoa om erover heen te sprenkelen.

Smeer dit tussen de cakelagen. Een lekkere klodder en ook op de bovenkant van de cake en versier naar hartelust!




Iedereen een lekkere grote punt!

Bak Ze!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Cactus Gratis patroontje van Spin a Yarn Crochet (Camilla Cactus) Ik heb een haaknaald gebruikt van Clover 3,5 mm Voor Acryl heb ik Stylecra...