maandag 26 mei 2014

Muffins met blauwe bessen uit Engeland



Muffins met Blauwe Bessen uit Engeland





(Om de foto goed te kunnen zien, kunt U uw hoofd even naar rechts draaien)
Aantal: 12
Voorbereiding: 15 minuten
Baktijd: 30-35 minuten
Makkelijk om te maken



Dit is een zeer makkelijk recept en ik vind de Muffins smakelijker dan de Texaanse Muffins.
Echter, ik ben er nog niet helemaal over uit. Ze smaken nog steeds niet naar die heerlijke Muffins van Costa. Ik blijf oefenen!




Boodschappen:

150 gr verse Blauwe Bessen (of uit de diepvries)
100 gr witte basterd suiker
100 gr boter
300 gr zelf rijzend bakmeel
1 theelepel bak poeder
2 eieren (L)
1 theelepel vanille extract
140ml melk


* Doe de papieren Muffin bakjes in de tray.
* Verwarm je oven voor op 160C.
* Créme de boter en de suiker samen in een grote kom totdat het smeuïg is. Doe er daarna de eieren 1 voor 1 bij en mix goed na elke toevoeging.
* Doe de melk en de vanille erbij. Doe er dan de bloem en het bakpoeder bij. Het is nu een stevig deeg.
* Doe nu voorzichtig de Blauwe Bessen erbij, gebruik hier een houten lepel voor. Vul de papieren bakjes 2/3 vol. Ik gebruik hier een ijslepel met veer voor.
* Bak de Muffins 30-35 minuten tot ze mooi goud zijn en je cake tester er schoon uitkomt.
* Laat de Muffins 10 minuten afkoelen voor je ze op je cake rooster verder laat afkoelen.

Het lekkerst zijn ze warm, maar afgekoeld ook niet te versmaden!





                                                            "Veel Bakplezier"



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Cactus Gratis patroontje van Spin a Yarn Crochet (Camilla Cactus) Ik heb een haaknaald gebruikt van Clover 3,5 mm Voor Acryl heb ik Stylecra...