zondag 21 december 2014

Kersen (D)Room kaas Cake: makkelijker kan niet!

 



Kersen (D)room kaas Cake:

( Makkelijker kan niet!)

Boodschappen voor de basis cake:

225 gr zachte boter
225 gr witte basterd suiker
275 gr zelfrijzend bakmeel
2 afgestreken theelepels bakpoeder
4 eieren (L)
4 eetlepels melk

Voor de (D) roomlaag:

250 gr room kaas (ik gebruik meestal galbani mascarpone)
140 gr slagroom uit een spuitbus
1 blik Hak Taart en Vlaaivulling

* Bak de tray bake in je vorm van 30x22 cm ongeveer of gebruik een brownie blik. : Gooi alle cake ingrediënten in een kom en mix tot een mooi deeg. Vul je traybake en bak de cake in 35 minuten af in een voorverwarmde oven van 180C.

* Laat afkoelen.

* Mix de room kaas totdat het iets fluffig is en roer dan de slagroom erdoor. Smeer een dikke laag van dit mengsel over de cake.

* Snijdt het nu eerst in stukjes, of zet het weg in de ijskast, laat het opstijven en snijdt het dan in 21 stukjes ongeveer. Bij mij worden het er altijd 12...

* Decoreer het dan met het fruit uit blik. Ik heb het even verwarmd, dat werkte wat lekkerder.

* Decoreer verder naar hartelust.

 
Strooi er wat Kokos over heen bv. dat is dan net sneeuw.


                                                Veel Bakplezier!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Cactus Gratis patroontje van Spin a Yarn Crochet (Camilla Cactus) Ik heb een haaknaald gebruikt van Clover 3,5 mm Voor Acryl heb ik Stylecra...