zondag 6 augustus 2017

Zoete Aardappel-Kruiden Cake met walnoten uit Virginia



Een beetje een lelijk keekje maar oh zo lekker. Er zit molasses in dus ik hoop dat je dit kunt vinden. Geen suiker dus maar wel honing. Dit recept is oorspronkelijk voor 2 kleine cakeblikken maar die heb ik helaas niet.

Nodig:
140 gr patent bloem
1 en een halve theelepel bakpoeder (oetker)
1/4 theelepel van elk: Kaneel, Nootmuskaat en
1/8 theelepel Kruidnagel
1/8 theelepel zout
1 ei
100 gr gepureerd van 1 Zoete aardappel
80 ml honing
3 eetlepels koolzaadolie
30 ml molasses (ik gebruik Lyle's Black Treacle) (Kelly's ex-pat shop in Den Haag)
ongeveer 40 gr gehakte walnootjes, maar dat is optioneel.

Doen:
1. Schil en snij de zoete aardappel in stukjes en kook gaar. (Dit gaat vrij snel) Pureer. Verwarm je oven op 175C en spray je cakeblik in. Plus een bodempje bakpapier.
2. In een kom combineren we de eerste 5 ingrediënten. In een andere kom mixen we het ei, zoete aardappel, honing, olie en molasses. Doe dit bij de droge ingrediënten en mix even goed door. Voeg de walnoten toe.
3. Doe het beslag in je cakeblik (of als je geluk hebt, 2 kleinere bakblikken) Bak de cake in 20-25 minuten gaar, of totdat je caketester er schoon uitkomt. Laat 10 minuten in je blik afkoelen voor je hem op je rooster zet.
Het is een klein lelijk cakeje, maar hij is echt lekker!


                                "Bak Ze"!!!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Cactus Gratis patroontje van Spin a Yarn Crochet (Camilla Cactus) Ik heb een haaknaald gebruikt van Clover 3,5 mm Voor Acryl heb ik Stylecra...