woensdag 3 mei 2017

Ham en Zoete Aardappel Soep van Conny



Ik moet dit recept met jullie delen! Het is een heerlijke soep en zoooo makkelijk om te maken!
Ik heb wel met Cups gewerkt maar ik denk dat iedereen nu zo langzamerhand wel een setje heeft hangen.

Nodig: 3 en een 1/2 Cup  geschilde en in blokjes gesneden zoete aardappel. (Zo'n lange bij de AH)
1/3 cup gesneden celery ( 1 stengel ongeveer)
1/3 ,, fijn gesneden ui. (ongeveer de helft van een grote ui)
3/4 cup gekookte ham (De helft van een bakje van 2, hamblokjes AH)
3 en een 1/4 Cup water
2 tabletten kippen bouillon, verkruimeld
1/2 theelepel zout
1 theelepel peper
70 gr boter
5 eetlepels patent bloem
500 ml melk

Doen:
1. Combineer de aardappel, celery, ui, ham en water in je soeppan.
2. Breng aan de kook en laat het dan 10-15 minuten op een laag vuur sudderen, totdat de aardappel zacht is.
3. Roer de bouillon blokjes (verkruimeld), zout en peper erdoor.
4. In een steelpannetje smelten we langzaam de boter.
5. Met een vork of een garde voegen we de bloem toe en blijven roeren totdat het lobbig wordt. ( 1 min.)
6. Roer er nu langzaam de melk erdoor en blijf roeren tot alle melk is toegevoegd om klontjes te voorkomen.
7. Blijf roeren op een laag vuur, zo'n 4-5 minuten.
8. Roer dit melk mengsel in de soeppan en breng de soep even aan de kook totdat hij lekker heet is.
9. Meteen serveren! Wat overblijft kan worden ingevroren!

                                  "Soep Ze"!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Cactus Gratis patroontje van Spin a Yarn Crochet (Camilla Cactus) Ik heb een haaknaald gebruikt van Clover 3,5 mm Voor Acryl heb ik Stylecra...