zaterdag 6 mei 2017

Pittige Gemberkoekjes uit de Kitchencourtlane Bakery


Voor ongeveer 50 koekjes:

200 gr ongezouten zachte boter
125 gr witte basterd suiker
175 gr Golden Syrup
50 gr Treacle

1 groot ei, licht geklopt
50 gr chinese stem gember uitgelekt en klein gesneden

425 gr patent bloem
2 theelepels baksoda (bicarbonaat)
4-5 theelepels gemalen gember
1 theelepel kaneel
mespunt cayenne peper
mespunt zout
100 gr fijne kristal suiker

1. Verwarm je oven voor op 180C. Beleg 2 bakplaten met bakpapier.
2. Créme de boter en de suiker en doe er de golden syrup, treacle en ei bij. Mix goed door. Doe er de fijngesneden stem gember bij.
3. Zeef de bloem, baksoda, gember, kaneel, cayennepeper en het zout er doorheen. Mix goed door. Doe de kristal suiker in een platte schaal.
4. Draai nu balletjes van ongeveer 20 gr en rol ze door de suiker. Leg ze op je bakplaten en druk ze met een vork plat.
5. Bak ze 10-12 minuten (in mijn oven 9-10 minuten dus ken je oven) totdat ze goudbruin zijn.
6. Laat ze 5 minuten op de bakplaat liggen voordat je ze op je cakerooster laat afkoelen. Ze zijn zacht maar harden uit.

                            "Bak Ze"!
p.s. de golden syrup kon ik bij AH vinden maar de Treacle haal ik, of bij Kelly's in Den Haag (Expat winkel) of als we in Engeland zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Cactus Gratis patroontje van Spin a Yarn Crochet (Camilla Cactus) Ik heb een haaknaald gebruikt van Clover 3,5 mm Voor Acryl heb ik Stylecra...