vrijdag 21 augustus 2015

Tropische Wortel Traybake uit Hawaï


Ik ken iemand die binnenkort op huwelijksreis naar Hawaï gaat, dus ik dacht: laat ik eens een tropische verrassing in elkaar flansen!
Deze cake is goed voor 12-16 personen

Nodig:
3 eieren (L)
150 ml koolzaadolie
150 ml karnemelk
280 gr patent bloem
350 gr fijne kristal suiker
2 theelepels baksoda (bicarbonaat)
2 theelepels kaneel poeder
1/2 theelepel zout
2 theelepels vanille extract
150 gr zakje peen Julienne (ah)
140 gr rozijnen
Blikje ananas op siroop 227 gr (ah) zeer fijn gecrushed in je hakmachine
110 gr gehakte walnoten
75 gr kokos gemalen conimex (ah)

Voor de bovenlaag:

Bakje 250 gr Mascarpone
150 gr of meer poedersuiker
Rasp van een limoen (of citroen)

1. Verwarm je oven tot 180C. Spray en beleg je rechthoekige traybake 33 x 23 cm ongeveer, of koekjes plaat, kruiselings met bakpapier.

2. In een grote kom mixen we de eieren, olie en karnemelk. Combineer de bloem, suiker, baksoda, kaneel en zout. Voeg dit bij het eiermengsel en mix goed om. Roer de vanille, wortel, rozijnen, ananas, walnoot en kokos doorheen. Mix goed door. Giet dit beslag in je bakvorm.

3. Bak het geheel in 45-50 minuten af of totdat je satéprikker er schoon uitkomt. Laat even in je bakvorm en laat hem dan helemaal op je cakerooster afkoelen voordat je het boven laagje erop doet.

                                         "Bak Ze"!!!

Vergeet niet Conny Bakes op Facebook te "liken" ;-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Cactus Gratis patroontje van Spin a Yarn Crochet (Camilla Cactus) Ik heb een haaknaald gebruikt van Clover 3,5 mm Voor Acryl heb ik Stylecra...