maandag 16 november 2015

Chocolade-Caramel Koekjes uit mijn Kitchencourt Lane Bakery



Vandaag had ik een oppeppertje nodig. In de vorm van een koekje. Dus bedacht ik dit overheerlijke zachte snoepkoekje. Lekker bij een bakkie thee of koffie gewoon, omdat het best een sombere dag is.

Nodig voor ongeveer 20 plus koekjes:

115 gr zachte boter
150 gr licht bruine basterd suiker
1 ei (L)
1 theelepel vanille extract
175 gr patent bloem
1/2 baksoda (bicarb)
1/2 theelepel zout
100 gr chocolade stukjes
55 gr Lonka Fudge Caramel in kleine stukjes

1. In een grote kom mengen we de boter en de suiker tot een geheel. Mix het ei en de vanille erdoor. Combineer de bloem met de baksoda en het zout. Dit doen we beetje bij beetje bij het botermengsel en mixen goed om. Roer er met een spatel de chocolade en caramel doorheen.

2. Zet je koekjesplaat klaar en leg er (met behulp van een lepel) balletjes op van rond de 20 gram met 4 cm tussenruimte. Op mijn koekjes plaat passen er ongeveer 9.

3. Bak ze af in je oven van 180C. 10-11-12 minuten.   Totdat ze goudbruin zijn. (De bovenkant is erg zacht van de koekjes. Laat ze 3 minuten op de plaat afkoelen voordat je ze met een spatel voorzichtig op je cakerooster zet. Het zijn zachte koekjes, dus verwacht geen "crunch".

                                    "Bak Ze"!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Cactus Gratis patroontje van Spin a Yarn Crochet (Camilla Cactus) Ik heb een haaknaald gebruikt van Clover 3,5 mm Voor Acryl heb ik Stylecra...