zondag 19 februari 2017

Paas Cupcakes van Conny

Deze paas Cupcakes zijn wat aan de vroege kant, maar de kipjes van de Hema lachten naar mij en gaven mij dit idee:

Nodig voor 12 Cupcakes:

125 gr zachte boter
125 gr witte basterd suiker
2 eieren (echte)
150 gr zelfrijzend bakmeel
4 eetlepels melk
1/4 theelepel amandel aroma

Voor de deco:
50 gr zachte boter
75 gr mascarpone
200 gr poedersuiker
1 theelepel amandel aroma
paar druppels kleurstof
Paas decoratie

1. Verwarm je oven voor op 180C. Doe 12 papieren bakjes in je muffintray. Mix de boter en de suiker tot een créme.  Voeg de eieren 1 voor 1 toe om en om met de bloem. Doe de melk en de amandel erbij.
2. Verdeel het beslag (ik gebruik een ijscheplepel met veer) over de cupcakebakjes. Bak ongeveer 20 minuten in de oven. Helemaal aflaten koelen.
3. Doe de boter, mascarpone, poedersuiker en aroma in een kom en mix zeer goed door. Voeg naar keuze kleurstof toe. Vul je spuitzak met vrij grote tuit en spuit mooie krullen op de afgekoelde cupcakes. Versier naar hartelust.

Mocht je liever chocolade cupcakes willen hebben, voeg dan 50 gr gesmolten donkere chocolade toe  voor je het beslag gaat verdelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Cactus Gratis patroontje van Spin a Yarn Crochet (Camilla Cactus) Ik heb een haaknaald gebruikt van Clover 3,5 mm Voor Acryl heb ik Stylecra...