zaterdag 15 april 2017

Lavendel of Rozemarijn Koekjes uit de Kitchencourtlane Bakery


Een vereiste smaak dat wel, kijk uit dat je er niet te veel Lavendel in doet. Anders heb je het idee dat je zeep zit te eten. Gebruik ook natuurlijke lavendel.
Ook lekker bij een glas witte wijn. Die wijn smaakt ook lekker bij de Rozemarijn koekjes!

Nodig:
225 gr zachte boter
175 gr witte basterd suiker
1 groot ei, licht geklopt
250 gr patent bloem
2 theelepels bakpoeder (Oetker)
Halve theelepel gehakte Lavendel of 1 en een halve theelepel gehakte Rozemarijn

Doen:
Verwarm je oven op 180C. Leg op 2-3 bakplaten bakpapier. Mix de suiker en de boter in een grote kom tot een créme. Doe het ei erbij. Zeef de bloem en de bakpoeder erbij, de lavendel en mix goed om.

Leg eetlepels deeg op je bakplaten met ruim voldoende afstand ertussen. Bak ze in je voorverwarmde oven tot ze mooi goudbruin zijn. Mijn oven is heel erg heet dus ik bak ze binnen 9-10 minuten af. Laat ze dan 5-10 minuten op je bakplaat liggen en zet ze dan voorzichtig op je cakerooster om geheel af te koelen.

Vergeet niet Conny Bakes op mijn Facebook pagina te "Liken".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Cactus Gratis patroontje van Spin a Yarn Crochet (Camilla Cactus) Ik heb een haaknaald gebruikt van Clover 3,5 mm Voor Acryl heb ik Stylecra...