zondag 15 januari 2017

Blauwe Bessen Buckle uit Massachusetts


Voor 9 personen; Voorbereiding: 15 min.
30-35 minuten bakken

Nodig:
280 gr patent bloem
150 gr suiker (Ik heb licht bruine basterd gebruikt)
2 en een 1/2 theelepel bakpoeder (Oetker)
1/4 theelepel zout
1 groot ei
150 ml melk
35 gr gesmolten boter
280 gr Blauwe bessen
(Als je bessen uit de diepvries gebruikt: Niet ontdooien!)( Anders gaat de cake verkleuren)

Bovenlaag:
100 gr suiker
113 gr patent bloem
1/2 theelepel kaneelpoeder
35 gr zachte boter

Doen:
1.Verwarm je oven voor op 190C. In een grote kom mengen we de eerste 4 ingrediënten. In een andere kom mixen we het ei, de melk en de gesmolten boter tot het is gecombineerd. Voeg dit bij het bloemmengsel, roer totdat het net vochtig is geworden. Roer of lepel de blauwe bessen erdoor. Doe dit mengsel in een ingevette vierkant cakeblik van ongeveer 22x22cm.
2. Voor de toplaag: mengen we in een kleine kom de laatste 4 ingrediënten. Gebruik een vork als je wil, maar roer totdat je kruimeltjes hebt. (Ik gebruik mijn handen) Strooi dit over het beslag.
3. Bak 30-35 minuten of totdat je satéprikker er schoon uitkomt. Laat afkoelen in de bakvorm maar probeer het warm te serveren of bij kamer temperatuur.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Cactus Gratis patroontje van Spin a Yarn Crochet (Camilla Cactus) Ik heb een haaknaald gebruikt van Clover 3,5 mm Voor Acryl heb ik Stylecra...