zaterdag 20 september 2014

Chocolade Victoria Sandwich Verjaardags taart


Chocolade Victoria Sandwich Verjaardags taart

Boodschappen:

2 eetlepels cocoa poeder (Blooker Amsterdam)
3 eetlepels kokend water

225 gr zachte boter
225 gr fijne Kristal suiker
4 grote eieren
225 gr zelfrijzend bakmeel
2 afgestreken theelepels bakpoeder

Voor de vulling:

50 gr zachte boter
175 gr gezeefde poeder suiker
1 eetlepel melk
grove chocolade krullen e.d. om te decoreren

Ik heb hier echter gebruik gemaakt van marsepein met frambozen jam om de cakes te stapelen. Onder de bovenste lag marsepein zit gezeefde abrikozen jam zodat de marsepein goed blijft liggen. Ik heb ook stukjes chocolade het cake beslag gedaan.


* Verwarm je oven op 180C en bereid 2 ronde bakvormen voor van 20cm. Gebruik bakspray en rondjes bakpapier.

* Roer de cacoa en het water samen en laat het even afkoelen.
* Doe alle andere ingrediënten nu in een kom en mix en meng goed door elkaar. Verdeel het beslag evenredig over de 2 bakvormen, gooi er evt. wat choco stukjes door.

* Bak de cakes in je voorverwarmde oven voor ongeveer 25-30 minuten of totdat je caketester er schoon uitkomt. Laat ze ongeveer 3-5 minuten in de bakvorm afkoelen. PLaats ze daarna op je cake rooster.

* Om de boter crème te maken mengen we de boter, poeder suiker en de melk totdat het smeuïg is. Als de cakes helemaal koud zijn smeren we de helft van de boter crème op de onderste laag en stapelen we de andere cake er bovenop. Gebruik nu de rest om het over de cake te smeren. Decoreer naar hartelust.

* Zo heb ik het gedaan:

 
 

Ik had de rood/wit/blauw marsepein gebruikt van AH.

Marsepeinen hartjes van de Hema

Zo ook de kaarsjes, maar blokker heeft ze ook

De letters en de cijfers had ik uitgedrukt met de vormpjes van Xenos
En de roze parels had ik nog in een pot



Mooi ingepakt met een gekleurde strik eromheen.



                                  "Veel Bakplezier"!
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Cactus Gratis patroontje van Spin a Yarn Crochet (Camilla Cactus) Ik heb een haaknaald gebruikt van Clover 3,5 mm Voor Acryl heb ik Stylecra...