donderdag 15 oktober 2015

Dessert Cupcakes in kleipotjes

Deze cakjes heb ik in de Le Fermiére yoghurt potjes gebakken. De yoghurt is echt heerlijk maar wat doen we met die schattige potjes? Na ze al in gebruik te hebben als pennenpot, kleingeld pot, make-up pot etc. Heb ik er een paar uit de kast gepakt en er cake beslag in gedaan. Et Voilá!

Nodig voor 6 potjes:
125 gr zachte boter
125 gr lichtbruine basterd suiker
2 eieren
150 gr zelfrijzend bakmeel
3 eetlepels melk
1 theelepel vanille extract

als je chocolade cakejes wilt: 50 gr gesmolten chocolade (68%)
Nootjes, vruchtjes,alles kan.

Deze keer heb ik tussen het beslag in wat bosbessen jam gebruikt. In de andere heb ik lemon curd als vulling gebruikt.

1. Verwarm je oven voor op 180C. Spuit de potjes lichtjes in met wat Baukje bakspray.
2. Maak het beslag en giet dit in de potjes.
3. Bak ze in 18 minuten gaar.

                 "Bak Ze"!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Cactus Gratis patroontje van Spin a Yarn Crochet (Camilla Cactus) Ik heb een haaknaald gebruikt van Clover 3,5 mm Voor Acryl heb ik Stylecra...