vrijdag 24 augustus 2018

Gesuikerde Citrus schil voor diverse gerechten b.v. Christmas Cake



Ik ga saffraan brood maken en daar heb ik een eetlepel Citrus schil voor nodig, Het kan in diverse gerechten gebruikt worden, en zeker 3 maanden bewaard worden. In een afgesloten container. Het wordt ook voor de Christmas Cake gebruikt, dus ik dacht laat ik maar alvast beginnen.

Nodig:
2 sinaasappels en 1 citroen. (een limoen erbij mag ook)
1/2 cup suiker
1/4 cup water

Plaat de gesneden strips in een grote sauspan met water.
Breng het aan de kook, zet het vuur uit, giet af en herhaal dit nogmaals 2x.






Daarna doen we de suiker met 1/4 cup water in een pan en verhitten tot het kookt. Dan voegen we de strips in de suikermassa even roeren en het vuur laag zetten totdat de suiker is opgelost.





Leg de strips op een rooster en laat het 1 á 2 dagen drogen.
Ik vond de methode drogen in de oven makkelijker. Als je net gebakken hebt en je oven staat uit zet dan de schillen op een bakplaatje in de afkoelende oven. ( Niet te heet natuurlijk) en dan daarna 1 nacht laten afkoelen. (Op je rooster)

Dit had ik nodig voor mijn saffraan brood dus de rest gaat in een mooi glazen weckpotje.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Cactus Gratis patroontje van Spin a Yarn Crochet (Camilla Cactus) Ik heb een haaknaald gebruikt van Clover 3,5 mm Voor Acryl heb ik Stylecra...