vrijdag 18 juli 2014

Perziken Cobbler uit Colorado


Perziken Cobbler uit Colorado



Deze cobbler kan ook met ander fruit, maar met  (verse)  Perziken is ie het lekkerst!


Boodschappen:

4-5 verse geschilde, in maantjes gesneden perziken

150 gr suiker
10 gr patent bloem
1/4 theelepel nootmuskaat


Voor de topping:

150 gr suiker
95 gr patent bloem
1 theelepel bakpoeder
1 theelepel zout
75 gr koude boter
1 ei, geklopt

Ijs. ( Optioneel)

* In een grote kom combineren we de suiker met de bloem en de nootmuskaat. Doe de perzik maantjes erbij en roer om. Doe dit in een ingevette ovenschaal.

* Verhit je oven voor tot 180C.

* Voor de topping combineren we in een kleinere kom de suiker, bloem, bakpoeder en het zout. Snijdt de boter erdoor, net zolang totdat het op kleine broodkruimels lijkt. ( Ik gebruik hier dan gewoon mijn handen voor). Roer het ei erdoor. en lepel dit over de perziken.

* Bak het nu af in 35-40 minuten totdat het fruit bubbelt en de korst goudbruin is.
* Serveer warm of koud met of zonder ijs, of room.

* Het originele recept van Mrs. Ewing geeft 200 gr suiker aan, elk voor de bodem en de topping, beetje teveel van het goede dunkt mij!







                                                           " Veel Bakplezier"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Cactus Gratis patroontje van Spin a Yarn Crochet (Camilla Cactus) Ik heb een haaknaald gebruikt van Clover 3,5 mm Voor Acryl heb ik Stylecra...